Reisverslagen, Motorweekend 2013

Verslag Weekend MC Olland 2013.

Donderdag ochtend 13 juni vertrokken de eerste drie groepen voor het weekend. Moest toch wat koffers afzetten bij de Dorpsherberg van Mark, Bram en mijzelf, kon ze daarom meteen uitzwaaien. Het was daar al meteen vanaf het begin gezellig. Iedereen had er zin in. Toen Nul kwam met de bezemwagen!!! Werd deze geladen met de koffers, Nul had zijn motor al in het busje staan waar hij de komende 2 dagen, vrijdag en zaterdag mee vanaf het vakantie adres zou rondscheuren. De eerste groep zou eigenlijk om 9 uur moeten vertrekken maar zoals altijd word dit later. Op het laatst altijd nog even naar de wc. Tegen half 10 werd dan toch vertrokken. De groepen daarna gingen wat sneller achter elkaar aan. Joep zei, we houden het volgens mij tot ongeveer half vier droog daarna komen we in de regen.

Van alle vertrekkende groepen werden foto's gemaakt en er werd door Theo gefilmd. Hoop dat we daarvan op een later tijdstip iets van kunnen laten zien. Later op die dag (avond) hoorde we het vervelende nieuws dat er toch tijdens de rit het een en ander gebeurd was, maar dat het toch ook wel me viel achteraf. Gelukkig. Het was in de regen die met bakken omlaag kwam dat de problemen opgelost moesten worden. Zo kreeg de groep van Harry de hulp van een plaatselijke boer die Harry's motor uit een greppel / sloot kon hijsen. Na alles eens goed te hebben aangekeken bleek Harry's Harly er wonder boven wonder er niets van over te hebben gehouden en kon de rit worden voortgezet. Zoals ik begrepen heb zijn alle drie de groepen zeik nat en koud aangekomen. Pechvogels die dag.

De volgende morgen (vrijdag) vertrokken nog eens drie groepen. De weersvoorspelling was goed en ook wij hadden zin in het weekend. Nadat de eerste twee groepen vertrokken waren, was ik aan de beurt. De eerste kilometers gingen rustig aan, een beetje slingerend over mijn eigen weghelft want had daags van te voren een nieuwe voorband erop gelegd en nog geen kilometer ermee afgelegd. De route had ik de dag hiervoor voor mijzelf iets gewijzigd omdat het een mooie dag zou worden en geen haast hoefde te hebben om op tijd op het weekend adres te zijn. Op de snelweg ging ik afslag Budel eraf. En zijn vanaf dat moment altijd binnendoor blijven rijden. Bij Spaubeek pikten we de route weer op. Even later bij het plaatsje Party kwamen we bij de groep van Gerard uit, die daar koffie hadden gedronken ( ze stonden net op om te vertrekken ). Ze maakte plaats voor ons zeiden ze maar er was plaats genoeg. Denk dat ze haast hadden. Na de koffie vertrokken wij ook verder. Nadat we België door waren en in Duitsland reden kwamen we in Zweifall, daar begint voor mij het mooie van de route. Fijne vlotte wegen met lekkere bochten erin. Het duurde even voor we een eet adres zagen. Ja we zagen zo'n tent waar alleen motorrijders kwamen, maar daar had ik geen zin in. Achteraf hoorde ik dat de groep van Gerard er ook zat. Die hadden ons voorbij zien gaan. Gerard zij later dat ik er geen spijt van hoefde te hebben want het duurde daar lang voor je te eten kreeg en het was niks bijzonders.

Na half twee hadden we iets. Er werd besteld, en wat er toen op tafel kwam? Ik kon het niet op, grote snitsel en friet met salade. Bram die een broodje hamburger besteld had en deze al lang ophad, zag dat ik het niet op kon en vroeg of hij het mocht. Natuurlijk, is beter dan weg laten gooien. Voor nog geen 10 euro de man hadden we daar gegeten en gedronken. Zo dat begint al goed, als dat zo de hele vakantie gaat moeten we na het weekend al aan het lijnen gaan. Maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand. We gingen verder.

Na een anderhalf uur kwamen we vlak bij het hotel het laatste stukje weg omhoog. Ik wist dit maar de andere leden niet. Boven bij het hotel aangekomen klonk het, vet stukje dat laatste. Daar gaan we nog van genieten dit weekend. Bij het hotel was het rustig. Geen andere groep was aanwezig. Ook niet van de groepen die donderdag waren vertrokken. Die waren allemaal nog onderweg. Gelukkig bleken onze spullen daar al in het hotel in een hoek aanwezig te zijn. Maar de plannen waren om nog een avondrit te rijden. Daarom werd er niet omgekleed en werden alleen de koffers even op de kamer gebracht. Al snel daarna kwamen de groepen van vrijdag binnen. Er zou pas om zeven uur worden gegeten. Wij kozen ervoor om de rit van 98 km te gaan rijden. De route begon mooi dezelfde weg naar beneden zoals we waren gekomen. Daarna volgde nog meer mooie wegen. Het viel mezelf op dat we nogal eens rechtsaf moesten. Wat uiteindelijk resulteerde dat we op de weg net voorbij het hotel uitkwamen. Dus daar is wat mis gegaan. Net voordat we op de weg uitkwamen naar het hotel kwam de groep van Gerard van rechts naar links voorbij. Deze begonnen net aan de rit van 132 km. Dus daar maar aangehaakt (wist toen nog niet dat ze deze route aan het rijden waren). Had dus zelf geen route navigatie. Op een gegeven moment moest er getankt worden dus ik stopte om de dichts bijzijnde benzinepomp op te zoeken. Hier raakte we de groep van Gerard dus kwijt. Bij de benzinepomp toetste ik het adres van het hotel in, en het bleek dat we toch wel een eind van het hotel af waren. Als we de snelste route naar het hotel namen zouden we om 19.00 uur daar zijn en dat was etenstijd. Dus op naar het hotel, ging wel even over de snelweg. Bij het hotel aangekomen was de groep van Gerard nog niet terug. Ellen werd al een beetje ongerust want we gaan eten, daar is etenstijd, etenstijd. Maar net als we naar binnen wilde gaan hoorde we ze aankomen. Gelukkig. We hebben goed gegeten en na het eten even douchen en een pilsje pakken.

Toen kwam er een onverwacht probleem. De koffer die ik had bleek niet mijn koffer te zijn. Er zijn twee dezelfde koffers op het weekend, maar wie heeft dan de mijne. Die moet dat toch ook merken als hij de koffer had geopend. Bij navraag was er nog niemand die dit ontdekt had. Dan bel ik maar even naar het thuisfront, misschien dat er daarna iemand was die erachter komt dat hij de verkeerde koffer heeft. En jawel hoor, na het telefoontje stond mijn koffer klaar, en kon ik me ook gaan omkleden. De avond was als vanouds gezellig.

De volgende morgen ontbeten. Was perfect. Daarna even beslissen welke route we nemen. De meeste kozen voor de route Luxemburg. Dus wij ook, misschien dat we elkaar onderweg nog zien. Altijd leuk. De route was ongeveer 270 km. Er waren wat minder mooie wegen maar vooral mooie wegen waar we prettig over konden rijden. Bij een grote weg was op het eind een terras waar we even koffie pakte. Mark en Bram namen hier de gelegenheid om het laatste stuk nog eens op hun eigen manier te rijden. Na de koffie werd de route voortgezet. Na terugkomst bij het hotel konden we gerust zeggen dat het door elkaar een mooie route was. Weinig mensen gezien van eigen club. Er werd meteen gedoucht en omgekleed, we hadden deze dag genoeg km gereden. Het eten en de avond waren zoals gewoonlijk goed en gezellig. Bij wat navraag bij leden die voor de eerste keer mee waren hoe ze het weekend tot nu vonden was goed en zeker voor herhaling vatbaar.

De volgende ochtend was het tijd voor ontbijt en om af te rekenen. Het bestuur had het er onderling over gehad om als het mogelijk was om ook voor volgend jaar dit adres te bespreken. Wat we financieel aan overnachtingen en eten kwijt zouden zijn was ons wel bekend, maar het is altijd even spannend of we met het consumptiegedrag binnen de geraamde kosten blijven. Toen ik het bedrag zag verbaasde me het wel. Het was veel lager dan we ingeschat hadden. Dus ik ging weer met het overgebleven geld naar huis. Toen we een optie wilde voor volgend jaar bleek het op ons weekend al niet meer vrij te zijn. In het gesprek daarna kreeg Herwin een ingeving, als het weekend daarvoor Pinksteren is dan moet het zo zijn dat het weekend erna Olland draaid door is en dat zou dan op ons motorweekend zijn dus dan zou ons weekend wel heel beroerd uitvallen want er zijn veel mensen / leden die daar een binding mee hebben. De mogelijk heden die het hotel bood waren om in het Pinksterweekend te gaan of een week later dan het normale weekend. Na beraad met de leden is het weekend na ons vaste weekend gekozen. Volgend jaar is dan het weekend van 22 juni tot en met 25 juni. Nu kon aan de terugreis begonnen worden. De terugreis is zonder problemen verlopen voor alle groepen. Al met al kan ik stellen dat het weer een heel mooi motor weekend is geweest.