Reisverslagen, avondrit 22 mei 2020


Verslag avondrit 22 mei.

We zouden de rit deze avond bij Gerard/Ellen beginnen. Het had in de middag nog geregend, maar de voorspelling voor de avond was droog en dus was er een aardig groepje dat zich had verzameld. Voordat we vertrokken nog een bakje koffie. En toen kwam het vriendelijke verzoek van onze voorzitter dat ik een stukje ging schrijven…..

Dat valt nog niet mee, want onderweg heb ik nooit goed door heb waar we zijn. En zoals Frank de B. wel eens zegt: Als je graag wilt rondkijken kun je beter gaan fietsen. De route ging richting Bergeijk. En ik kan me ook nog herinneren dat we langs het vliegveld reden. De wegen waren inmiddels zo goed als droog en het tempo zat er dan ook lekker in zullen we maar zeggen. Bij terugkomst nog iets gedronken bij fam. van Gils (nog bedankt). En dat was het dan.

Met dit ritverslag zal het clubblad niet heel dik worden dus wat nu volgt gaat over mijn nieuwe motor. Om eerlijk te zijn was ik al een tijdje op zoek naar een motor waar ik wat rechter op kon zitten, ik word ook een dagje ouder en bovendien rijd bijna iedereen in onze club op een naked bike dus dan moet het wel goed zijn. Wat ik eigenlijk wilde was mijn Triumph Daytona 675 maar dan met recht stuur en zonder kuip. En gelukkig is er zo’n model bij Triumph: de Street Triple. Sinds 2017 heeft dit model een iets zwaarder blok, 765cc. Toen heb ik een dagje dit model gehuurd (bij Roke Motors, Mijdrecht) om te kijken of ik het wel echt iets zou vinden. En dat beviel heel goed: hij is behoorlijk licht (166 kg droog) en met 118 PK gaat het best vooruit. Minder koppel dan een 1000cc, dus dat betekent dat je wat meer je best moet doen, wat hoger in toeren moet rijden, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk.

Dus na wat zoeken ben ik er eentje tegengekomen bij Witteveen motoren in Oudelande, eentje uit 2017 met maar 6000 km en na wat op en neer praten liet ik mijn witte Daytona achter en reed ik terug naar huis op een Street Triple, mat zilver. Ik ben er blij mee. En als ik iets simpelers kan vinden voor die achterlijk grote spiegels en kentekenplaathouder dan is het helemaal top.

Wat me opvalt is dat er niet een tellerunit met 2 klokken opzit, maar een soort spelcomputer met kleurenscherm, joy stick en allerlei toeters en bellen. Er zijn instellingen voor Traction Control, ABS, mappings, verschillende achtergronden en nog veel meer (er is binnenkort een update beschikbaar met turn-by-turn navigatie). Ik denk dat ik er de volgende keer het stukje voor het clubblad op typ, moet vast kunnen…….

Ik kijk er naar uit om weer veel kilomets te maken !

Groet, Jan W.