Reisverslagen, motorweekend groep Gerard

Donderdag 7 juni.

Vandaag was het weer zover, het jaarlijks motorweekend van MC Olland stond weer voor de deur. De organisatie had dit jaar weer iets nieuws bedacht, namelijk dat we met z’n allen zouden ontbijten bij de Dorpsherberg. Dit was een leuk idee en iedereen was er heel enthousiast over, het ontbijt was ook goed verzorgd door Barry en Natasja. Ik denk dat dit zeker voor herhaling vatbaar is.

Toen de broodjes en de koffie op waren, was het tijd om te vertrekken naar (naam hotel + plaats). Wij vertrokken als 2e van de 3 groepen die donderdag gingen. Onze groep bestond uit 9 motoren, namelijk Gerard, Ellen, Peer, Tonnie, Jan, René, Ad, Joep en ik. De route ging richting Oost-Brabant richting Limburg, maar tussen Erp en Gemert liep het spoor al dood. Hier waren ze namelijk aan de weg aan het werken en dit kostte ons nogal wat navigatiewerk om de goede route weer te vinden, maar uiteindelijk lukte ons dit en was de rest van de route een peulenschil. Bij Roermond was het tijd voor koffie en de eerste appeltaart van het weekend. De groep van Mari van Weert had al een mooi terras uitgezocht en daar was ook nog plaats voor ons. Zij waren later aangereden en hadden bij Erp beter genavigeerd dan wij, maar wij waren sneller met bestellen dus wij hadden appeltaart en zij niet ( ge kunt ook niet overal goed in zijn).

In het Limburgse land begon het vakantiegevoel pas goed te komen. Als je dan mooi door de Limburgse heuvels aan het rijden bent vliegt de tijd en is het al weer vlug de tijd om iets te eten. Dit hebben we gedaan in buurt van Vaals, het was in ieder geval net voor de grens met België. In België zijn de heuvels hetzelfde als in Nederland, alleen de wegen zijn veel slechter, het lijkt soms wel Oost Europa. Wij hebben veel drempels, zij hebben gaten in de weg en het resultaat is hetzelfde „het butst gruwelijk”. Na nog een tankstop en een koffiestop kwamen we rond half vijf aan bij Waldhotel Machtemes Mühle in Preischeid. Ik had eerst niet in de gaten dat we er al waren totdat ik de bus van de dames zag staan.

Het hotel lag mooi aan een riviertje met een mooi terras en een beetje afgelegen, dus niemand had last van ons. Na een dag rijden met zeer zonnig weer smaakte het eerste pilsje goed, de rest ook trouwens.

Vrijdag 8 juni

Om 8 uur ging de ontbijtzaal open, we zouden om 9 uur aanrijden dus iedereen was mooi op tijd. Ik snap niet waar al die dikke Duitsers vandaan komen want volgens mij eten wij meer brood dan ze daar verwacht hadden. Maar dit kwam ook allemaal goed en konden we weer met goede zin aan een mooie motordag beginnen. Ik weet niet meer welke rit we gereden hebben, het was ± 260 km door zeer afwisselend landschap met mooie brede wegen, afgewisseld met smallere wegen met haarspeldbochten. We hadden weer de nodige stops met koffie en gebak, ’s middags wat eten en daarna nog een stop om wat te drinken. Het leek wel een culinair reisje.

Na de laatste tankstop hoefden we nog maar 20 km en de zon scheen zoals heel de dag, maar het weer kan vlug omslaan en plotseling begon het te regenen. Voor die paar kilometer hadden we maar geen regenpak aan gedaan. Terug bij het hotel zat de eerste groep die vrijdag vertrokken waren al op het terras. Die hadden wel allemaal hun regenpak aan, dit was het enige wat nog droog was want die hadden veel regen gehad onderweg. Hun tassen lagen nog in de bus, maar Gonny en Gerry waren nog niet terug. Na het eten dat weer goed was zaten we gezellig buiten aan het bier toen de brandweer met een busje aan kwam rijden zij kwamen kijken hoe hoog het water stond in het riviertje, maar een brandweerman had de vijver die ervoor lag niet gezien en viel er plat in. Dit leverde hem veel gelach en applaus op.

Zaterdag 9 juni

Omdat buienrader kans op regen gaf ‘s middags, hadden we gekozen voor een rit van 200 kilometer. Zodat we ’s middags weer terug waren bij het hotel, als het ’s middags eventueel ging regenen. De route voerde voor een groot deel door Luxemburg. Waar de wegen mooi en zeer bochtig zijn. Als je in de Efteling in de achtbaan zit kun je na afloop een foto kopen als aandenken. In Luxemburg hoefde dit niet , daar wordt onderweg een foto gemaakt en wordt deze thuisgestuurd. Dat is nog eens service. Hier hangt wel een stevig prijskaartje aan, zoals sommige gemerkt hebben. Ik heb nog niets ontvangen en hoop dit zo te houden. Om 3 uur waren wij weer terug . Na koffie op het terras te hebben gedronken zag het weer er nog goed uit. En hebben wij besloten om nog een avondrit te maken van 100 kilometer. Toen hadden we 2 voorrijders namelijk Herwin en Gerard. Verder gingen mee Ellen, Tonnie, Boyke en ik. Dit was weer een mooie rit. Hierna hadden we weer een gezellige avond.

Zondag 10 juni

Vandaag was het weer tijd om op huis aan te gaan. Na een goed ontbijt vertrokken we rond 9 uur. Na een stukje Duitsland en Luxemburg reden we al snel België in en was het weer hutsen en butsen over de Belgische wegen. De route was wel mooi. Toen het tijd voor de koffie was hadden we weer een mooi terras opgezocht. Ik geloof dat dit in Eupen was. De kastelein was goed in de weer. Hij had geen gebak, maar ging dit halen bij de bakker in de buurt. Na België volgde nog een mooi stukje door Limburg. Maar bij Heerlen was het mooi geweest en gingen we over de snelweg richting Olland. Hier valt weinig over te vertellen. Alleen zijn er nog een paar mensen die bij Nederweert nog wat dure vakantie foto’s hebben laten maken. Terug in Olland hebben we nog wat gegeten en gedronken en na gekletst. Ik denk dat iedereen terug kan kijken op een zeer geslaagd weekend. Ik wil de organisatie bedanken voor het mooie weekend. En ik zou zeggen volgend jaar doen we het weer over.