Reisverslagen, Het verslag van ,,, Zondag 13 April 2008


Hallo MC Ollanders.

Kijk hier zijn we weer een keer… Mij werd gevraagd… weet jij iets te vertellen over de rit van vandaag? Jaaaaa, Henk,,, vertellen kan ik wel, maar schrijven is toch weer net iets anders. Dan moet ik denken,,, over het “wat” en vooral het “hoe”,,, zal ik het schrijven. Maar goed ik heb ja gezegd,,, nu aan jullie om het te lezen. Het verslag van ,,, Zondag 13 April 2008. Start,,, te beginnen bij Ton op het terras. Peter S. was net aangekomen, en wij vroegen ons zoal af wie zullen er nog meer komen.Albert V. (moest eerst brief posten, klein werk dus) en vroeg zich af waar de rest was, ( welke rest?) Pierre S. en ook Henk H. waren de rest. Om 9.45 richting Liempde naar de ploeg. Zeer kort ritje voor onze eerste koffie stop. Voor de duidelijkheid, Liempde had een openrit ( eigenlijk een week eerder) maar die hadden ze verzet, omdat “men” slecht weer voorspelde. ( en toen heeft onze club toch gereden met 12 mensen, en het was best mooi weer) Maar goed,,, na de koffie en Pierre zijn handen waren ontdooid gingen we op weg. Een 2de start maar dan in Liempde. De rit zou richting Bels gaan ongeveer 220 km. Het was droog weer en een flauw zonneke en wat frisjes nog, je kent dat wel. Teller op NUL gezet en Natuurlijk Albert voorop.( want die leest en rijd tegelijkertijd ) Hij geeft ook het tempo aan, maar……….Hij moest het nog even rustig aan doen, want de motor had net nieuwe “zolen” gekregen.en die waren nog wat glad. Nou ik was er blij mee, wat voor mij was het de eerste keer sinds okt. vorig jaar. ( ja, echt waar, niets voor mij eigenlijk, maar ik geef gewoon het weer de schuld).Koud had ik het niet, winterpak aan in april, moet kunnen dacht ik nog. En dit was best fijn, want we hebben toch een klein buitje gehad De route ging richting Oirschot, Wintelre, Bergeijk, Borkel, (grens over) richting Achel waarbij na 66 km pauze op papier was geplant bij rest. “de Zaren” Maar deze was op zondag pas om 12.00 uur open, en het was pas net over elfen, dus gingen we weer verder. De route verliep best goed, ( hier in Holland ) Maar eenmaal in het Bels gekomen, ja dan zijn we toch de grens over en in het “ buitenland” en dan gaat het anders.Men leest en schrijft anders, de wegen zijn zelfs anders. ( later meer hierover) Maar goed al zo rijdende, kwamen mij de wegen toch wel heel bekent voor. Ik denk dat kan toch niet,,,, maar ja wel hoor,.Deze route heb ik al twee jaar geleden, 3 keer gereden, met het uitzetten van de open “Dommel” rit, en ik wist hem nog aardig uit mijn hoofd. Het is niet erg, maar ik vind het niet slim om een “openrit” van een andere club te gebruiken bij jezelf als “openrit”, deze wordt altijd herkend en verwacht dan geen complimenten, (van mij) MC de Ploeg ! Het enige wat er nieuw aan was, is dat je ziet dat een huis dat toen in aanbouw was nu af is.Maar goed, verder waren de weggetjes soms heel extra SS ( scherp & smal) en vuil op de weg, (maar dit was toen ook al zo) De plaatsen Kaulille, Reppel, gepasseerd te hebben, hadden we toch wel zin in “de koffie” en ik een peukje. Maar in Bels is niet veel open op zondag, behalve de kerk. Maar in Bochold, bij de kerk ( Hoe kan het ook anders, want daar is nog “iets” te verdienen denk ik ) was het dan zover “’t kerkpleintje” een leuke tent.. Het waar een lekker “bekske” met koekjes en zelfs een “koetjes” choco reepje. dus gingen we voor een tweede bekske. Inmiddels was het 11.40 uur en we hadden er net 100 km op zitten. Dus maar eens vlug beginnen. Rijdende door de plaatsen Beek, Tungelroy en Swartbroek en toen kwam het,,,, Dan ben je net zo’n 25 km op weg, en moet de teller weer op NUL niet dat je daar nou iets aan hebt als je regelmatig moet draaien, maar misschien ging het nu weer beter. Trouwens ik vind dat draaien niet zo erg, want dan zie je de straat ook eens van de andere kant, en je maakt toch je km. Maar nou moet ik zeggen als je dat veel ( 7 a 13 keer) doet,,, ga je toch denken ligt dat nou aan de teller, de route of aan de lezer, het kan ook nog aan de weg liggen. ( want het is ten slotte toch Bels niet waar !!! ) Maar dan is er zo’n dorp ( ik dacht Ell) die heeft dan maar èèn kruising, midden in het dorp en die ze dan op zijn Bels open breken. ( dat is dan 4 straten helemaal in puin) nou ziet daar maar eens met je route beschrijving en je teller stand uit te komen. Maar Albert kreeg steun van Pierre. Nou dat doen wij dan heel gemakkelijk, je laat eerst Pierre links een straat in rijden, (de groep wacht) Pierre komt terug, dan rijden Pierre en Albert rechtdoor, en als die niet meer terug komen ga je volgen. ( ik als laatste, want ik heb de pest aan draaien in een zand- puinput, en heb genoeg rechter spiegels thuis !!!) Maar als blijkt dat we niet goed zitten, ga je gewoon weer terug door die bouwput, en probeer je toch de straat die Pierre het eerst wilde doen. ( dan kijken hoeveel je verkeerd reed, en dit weer onthouden omdat je km tellerstand anders niet klopt met de route op papier) Ja,,,ja,,, zo moest je deze route rijden, het was @#*$! Want de plaats namen die hier vermeld staan stonden niet in de route en dit is dan knap lastig. Anders kun je naar een volgende plaats rijden en de route weer oppikken. Ja, een route die goed gemaakt is en nagereden, verdiend een compliment. Nou dit hadden ook weer gehad, toen kon het gas er weer op. Je kent dat wel de 50, 60 & 70 wordt dubbel, of enkel met een 1 ervoor. Ja, Olland rijdt met,,,, gas erop. Dus je weet het al,,, ik heb niet echt rond kunnen blieken, en zat regelmatig in zijn 5 a 6. En dit was niet op de snelweg. Het was wel SNEL WEG. Lunch pauze was er ook, bij de “stoep” bij Meijel. ( bij die rotonde) Wij hebben daar vorige jaar ook al eens met 2 groepen gezeten aan de koffie. Maar als je er nog eens ooit komt, moet je zeker broodje gezond bestellen. Echt heel goed en zeer gezond,,, inlichtingen bij Pierre. En dat dit broodje goed werkte bleek wel,,, Toen we na 1 ½ uur de route weer wilde hervatten en buiten kwamen bij onze motors. keek toevallig Pierre eens goed naar de achterband van Peter zijn motor Nou en dat werd ook hoog tijd voor nieuwe “zolen”. Ook al maak je geen km. dan scheuren de “zolen” opzij van ouderdom. Peter had het niet gezien,,, maar wist nu wel waar zijn zakgeld het eerst aan op ging. Nieuwe banden dus. We gingen weer op pad,,, om na 500meter,,, weer om te draaien. Ja, dit was wel een draai en keer route, maar dit lag niet aan Albert, meer aan de beschrijving. We gingen richting Ospeldijk, Lierop, Mierlo, Nederwetten. De zon was goed aanwezig, en het was lekker rustig op de weg, weinige andere gebruikers, en dit vinden wij wel lekker. In Son-Breugel heb ik de groep laten gaan, ik was moe en wilde rustig naar huis rijden. Ze stonden nog te wachten op “de Kuilen” maar toen ik nog maar weer eens omgedraaid was, waren ze al weg, gelijk hadden ze. Het was goed zo, via de Olen, Mosbulten, Vresselseweg, Nijnsel naar huis. ( iedereen ging naar huis, dit was al bij het tanken gezegd) Ik kwam thuis met een voldaan gevoel, het was ‘n mooie dag geweest, ik heb genoten.

Grt. Szoeff

Ps. Het schijnt dat Peter, inderdaad voor een band naar een zaak ging,,, MAAR,,, met een andere motor terug komt. Wie deed dit een jaar geleden ook al zo !!! Dus kijk uit als je “nieuwe” zolen nodig hebt,,, “ze” verkopen aan jouw gewoon nieuwe schoenen. Daar zit je dan met je “verzool” gedachten. Maar Peter,,, ik wens je er toch veel plezier mee en dat “hij” maar vele “zolen” mag slijten.